Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

måndag 10 september 2012

Smyger fram

Som alla vardagar ha jag varit ut och gå med vagnen idag.

Vagnen har gnisslat så på senaste tid. Jag har känt mig som att jag kommer skuttande med ett gnisslande tröskverk. Och då lillen somnat och jag ställt vagnen på lämpligt ställe, har jag varit rädd att han ska vakna av allt gnissel. Inte kul.  Men, igår servades och putsades vagnen. Olja och vaselin spruttades på vagnens leder på ställen där sådant ska spruttas. Och vilken skillnad!

Den rullar mycket lättare, det hade jag inte väntat mej. Det är en överraskande bonus, för jag tyckte inte den var särskilt trög från början heller. Nu far den framåt nästan utan kraft, och lillemannens vikt i vagnen känns inte alls då jag går vägen fram. Men dessutom, det bästa, så glider den ljudlöst fram. Då jag efter promenaden nu ställde vagnen på bakgården vid dörren så kände jag mig nästan som en inbrottstjuv i mitt eget hem, för att jag kom så ljudlöst.

Härligt med tystgående barnvagn.

 
Bilden är från ett tidigare tillfälle, men som tur är syns det ju inte att den var gnisslig då ;)

2 kommentarer:

  1. Snygg barnvagn ni har! ( vi har exakt samma! ) Dessutom har jag en lika gammal dotter här hemma som er son är - så ska definitivt kika in några fler ggr! ( Kommenterade en gång tidigare redan men vet inte om kommentaren kom med)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar! Vi är mycket nöjda med den. Va kul med jämnåriga gullungar. Du är så välkommen!

      Radera