Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

lördag 8 september 2012

En av de viktigaste möblerna

Hos oss är soffan är en av top tre viktigaste möblerna i hemmet. Eventuellt top två. Viktigast är sängen, helt klart, för där tillbringar man så mycket av sin tid. Men kommer soffan på andra plats eller på tredje? Köksbordet (med stolar) är eventuellt den möbel som tävlar om andra platsen, åtminstone i vårt hem.

Men soffan ja, här sitter ja nu och surfar på nätet. Här satt jag i går kväll och myste framför teven med min godispåse (och min man). Här sitter jag varje dag åtminstone en stund då lillen leker på golvet. Här sover katterna ofta. Här brukar vi ofta sitta då vi har besök. Här kopplar jag av då jag får en stund för mej själv.

Så, jag vill bjuda på en bild av vår nya soffa (bilden är lika otydlig som alla foton jag laddar upp eftersom jag bara fotar med min telefonkamera eller webkamera, men "you get the picture", i dubbel bemärkelse, heeh).

Enjoy!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar