Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

tisdag 25 september 2012

Slötid

Sitter här och njuter av att ha slötid, att inte göra något speciellt. Ändå gör jag en massa saker. Jag surfar på nätet, söker gardiner till köket och till barnrummet, kanske en vinterjacka, vinterskor och regnkläder. Så läser jag bloggar och bloggar själv. Dessutom ser jag med ett öga på House. Och lyssnar med ett halvt öra mot sovrummet ifall den lille skulle vakna. Tapeter har jag också tittat på, till vardagsrummet. Och så äter jag lite choklad.

Snart släcker jag datorn och teven. Ingen av beställningarna jag kollat på kommer att skickas iväg ikväll. Det får bli en annan dag om det blir över huvud taget. Många gånger ligger stor del av glädjen i planering, och att tänka hur det skulle kunna vara, och att låta sig inspireras. Många gånger är resan målet. Så är det ikväll.

Snart blir det godnatt för min del. Sov gott och dröm vackra drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar