Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

onsdag 12 september 2012

Bokresultatet

Det är onekligen lite annorlunda att vara till biblioteket med en niomånaders jämfört med att vara ensam. Då jag är själv, så brukar jag ta god tid på mej, och läsa bakom böckerna och fundera om den boken månne är bra innan jag beslutar mej för att låna. Alternativt att jag lånar en bok av en författare jag brukar tycka om. Alternativt att jag har kollat på förand vilken bok jag ska ha, och var den finns, så jag bara går och hämtar den.

Idag gick jag in till ljudböckerna. Då jag skulle börja fundera och läsa på fodralen så gnyltade den lille till i vagnen. Jag försökte hissa upp honom så han skulle se. Det dög inte. Jag fick lyfta upp honom och bära runt honom.
Då jag inte vid första och andra ögonkastet hittade något bekant av intresse så tog jag till sist en, två, tre ljudböcker nästan på måfå ur olika kategorier och gick vidare. Då jag skulle låna vanliga böcker åt mej själv gick det ungefär till på samma sätt, bara att jag hade ett barn på armen, en barnvagn med ljudböcker i på släptåg och ännu mindre ork att kolla vad som verkade bra. Så jag utgick endart från böckernas placering. hur lockande titeln lät och utseendet på pärmarna.

Och nej, vi lånade ingen bok åt lillemannen. Han tycker hans böcker hemma är tillräckligt intressanta att sätta tänderna i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar