Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

måndag 3 september 2012

Mommopoäng

Idag har jag för första gången i mitt liv tvättat ut joghurtburkar (2 st) , "för att de kan vara roliga att leka med åt barnen/t". Snacka om mommopoäng. Snart börjar jag väl också spara snören från presenter för att ha att binda någon typ av blomster i trädgården.

Jag är redan dålig på att slänga saker, och kan bra spara något klädesplagg bara för att jag tycker att tyget är fint och tänker att jag ska sy något av det. Sedan lämnar det liggande i skåpet. Ibland sparar jag även plast-glassförpackningar för att ha att frysa bär, eller spara mat i (men det är väl inte såå illa, eller?). Så jag bör verkligen passa mej få att detta med joghurtburkarna inte blir någon vana, för i så fall är risken stor att skåpen snabbt blir fulla, och att jag börjar bjuda ut urtvättade burkar åt alla släktingar som kommer på besök: "Jo, jo, de är riktigt rena, man kan leka med dem, eller dricka ur dem på sommarstugan, ta nu! De kan vara bra att ha...".

2 kommentarer:

  1. fniss!!
    ... och förresten så vet du väl att det är fammo du är påväg att bli för tillfället, så det är väl eg. fammopoäng du samlar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojojoj, tanken att jag eventuellt kanske skulle ha möjlighet att bli fammo på riktigt, är större än jag kan omfatta för tillfället. Så jag änvänder mommo mest sådär i tantig bemärkelse. :D

      Radera