Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

lördag 29 september 2012

Kalasdag och extra morföräldrar

Idag har vi varit många timmar på kalas, det är lillemannens mommos, min mammas födelsedag idag. Vi firade även hennes man, lillemannens extra-moffa, som hade födelsedag i augusti. Det var en rolig eftermiddag med nära och kära.

Mina föräldrar är skilda, och omgifta båda två. Jag har beslutat ett de nuvarande makarnas relation till mitt barn benämns extra-mommo (som alltså är gift med min pappa) och extra-moffa (följaktligen gift med min mamma). Därtill går respektive personer i dagligt tal under sina tilltalsnamn.

Det är inte alldeles lätt att köra in dessa begrepp, men jag tror det lönar sig. Min tanke är att det framöver underlättar för den lille då han har ett namn på relationen till dessa fina och viktiga människor i sitt liv.

Det är ett privilegium att ha flera personer i livet som bryr sig, och som med intresse och engagemang följer med under ens uppväxt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar