Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

fredag 7 september 2012

Fotboll

Jaha, det är tydligen fotboll på vår teve ikväll. Heja heja Finland! Det är inte jag som har huvudansvaret för tevetittningen. tack och lov. Jag satsar på att mysa i den nya soffan och surfa på nätet istället.

Fotboll är överhuvudtaget inte min grej, speciellt inte på teve. Men, eftersom det nu är landslaget som spelar så kastar jag ibland ett litet öga på teven. Hittills har jag observerat skillnaden i klädsel mellan finnarna och fransoserna. Finnarna kör med shorts och t-skjorta medan fransmännen har långärmat, vissa har långkalsonger och vantar också.

Nå, må bäste lag vinna. För att hedra ett bra motståndarlag som Frankrike, ska vi äta franskisar ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar