Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

onsdag 12 september 2012

Blandade funderingar en vanlig dag

Här har vi just ätit (sej och grönsaker och lite riven morot åt sonen och skinkfrestelse och riven morot åt mej). Jag avvaktar nu om den lilla skulle göra det stora i blöjan. Sen menar jag att vi ska fara till biblioteket. Jag planerar låna ljudböcker inför bilresan och någon vanlig bok att ha att läsa på resan.

Sen slog det mej att jag kunde ju även försöka mej på att sticka eller virka något åt den lille. Men vad, det har jag ännu ingen aning om... Det lockar inte med någon tröja, sockor har vi också på det torra. En mössa kanske, även om vi har det ganska bra ställt på den fronten också...
Någon typ av väst kanske, som kan värma på överkroppen, utanpå bodyn men under halaren/jackan. Eller är det något annat som är jättebra åt små killar som jag inte tänkt på?

Får se vad det blir.

2 kommentarer:

  1. V o W i dragnäsbäck12 september 2012 kl. 16:11

    hej Cissi!
    jag hade samma funderingar, ville försöka pynja ihop något stickat åt lillen, så jag försöker nu sticka byxor! vet nu inte om de kommer att bli använda så mycket, men om det nu blir -30 kanske nångång... fast byxorna lär väl bli färdiga först till sommaren med denhär takten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tanken nuddade faktiskt vid byxor, men njää. Om dina blir bra så får du rekommendera det åt mej och visa mönstret. Nå, mitt handarbete är ju bara på tankestadiet ännu, så det blir väl till nästa jul...

      Radera