Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

torsdag 6 september 2012

Nya vägar

Jag upptäckte nya vägar, eller rättare sagt, nya stigar i skogen idag. Upptäckten gjordes då lillgrabben och jag for med vagnen för att hämta bilen från service. Jag hade gott om tid och kände mig beredd på äventyr, så jag testade en väg jag aldrig tidigare gått. Sen hittade jag en stig som just och just var tillräckligt bred för barnvagnen, och jag beslutade mej för att se vart den ledde.

Jag bångade en del blåbär under min färd. Dessutom hann bli liite, liite rädd i skogen. Orationellt, ja visst. Känslan bottnade i att jag inte alls visste vart stigen ledde, och att jag på ett ställe såg en del tomma ölburkar och plastpåsar från alkoholbutiken. (Tänk om jag plötsligt kommer till ett ställe mitt i skogen där en massa onyktra män kommer raglande, eller sitter och har sammankomst. Jaa, det låter fånigt, inget att vara rädd för sådär nu i efterskott...).

Det var trevligt att gå lite i skogen och insupa natur, vackert väder var det också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar