Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

onsdag 3 oktober 2012

Snart natt

Snart blir det natt hemma hos oss. Jag är... förväntansfull över hur denna natt kommer att te sig och hur många sovtimmar den har att erbjuda mej. Här räcker det inte med en bebis som inverkar på sina föräldrars nattsömn. Vi har ju två katter också.
Natten till idag såg ut ungefär såhär

kl 19:45 Lillkillen somnar
kl 21-22 lillkillen vaknar ungefär tio gånger
kl 23:05 Jag lägger mig
kl 23:05-00.15 Katten har fnatt, och jag ligger och spänner mig att lillkillen ska vakna, samtidigt som jag irriterar mig på katten. Största delen av tiden ligger en katt på rygg under sängen och drar sig framåt med klorna. Den andra katten galopperar som en galning omkring i resten av huset,
kl 00:25 (ca) Jag somnar
kl 01:45-02:15 Jag vaknar av att katten ligger tätt, tätt intill mitt ansikte och spinner. Och börjar slicka mej i ansiktet och på halsen. Jag är för trött för att jaga bort honom. Och så har jag inte hjärta att göra det helller.
kl 02:35 Lillkillen vaknar.
kl 02:36 Jag försöker få lillkillen att somna om i sin egen säng
kl 02:45 Jag ger upp, tar honom till vår säng och ger honom mjölk
kl 03:20 lillkillen somnar
kl 04:40 Katten kommer,kan försöker pressa ner sig mellan lillkillen och mej. Jag lyfter bort katten.
kl 06:20 Lillkillen vaknar. Jag märker att hans pyjamas är lite våt av att blöjan har läckt. Min man hämtar ny blöja.
kl 06:30 Jag ger lillkillen mjölk och hoppas att han somnar om.
kl 06:40 Lillkillen är mätt och börjar krypa omkring i sängen.
kl 06:40-07:15 Jag försöker få gullegrynet att somna om, eller åtminstone ligga stilla. Lyckas inte, stiger upp.

Kan tillägga att vi hittade avgnagda kycklingben på mattan i morse. Vi slängde dem i soppåsen efter gårdagens middag, men NÅGON bestämde sig visst att kalasa på dem i natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar