Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

måndag 8 oktober 2012

En måndag

Idag presenterar jag tre äsch:

1.Det blev inget babysim idag, eftersom förkylningen har tagit ett hårdare grepp om mig. Synd, för det var så roligt förra veckan och nästa vecka är det sista gången.

2.Lillkillen fick en halvfull plommonpuréburk i huvudet ikväll. Stackarn. Burken föll ur skåpet och lillemannen var nedanför... men av märket på hans huvud att döma, så tror jag att burken bromsades upp av en annan hylla i fallet, innan närkontakten med lillen. Jag måste snart gå och se att han säkert andas sina lugna jämna sov-andetag.

3. Ibland måste jag hålla för näsan, alltså knipa ihop den, då jag ska nysa. Vilket inte ger något nys, utan mer en implosion i näsan och huvudet.. Det är inte lika befriande som att nysa på vanligt sätt. Sådana tillfällen är t.ex då jag nattar den lille. Det gjorde jag ALDRIG tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar