Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

onsdag 17 oktober 2012

Min lilla laptop

Min laptop mår dåligt av lillkillens omilda behandling. Han är alltid väldigt intresserd då jag har fram den. Han petar på alla knappar han kommer åt, drar väldigt hårdhänt i skärmen, stänger den och försöker öppna den igen. Samt visar sitt stora missnöje när detta inte lyckas.

Jag saknar nu tangentbordes windows-knapp. Q-lossnar ibland, likaså Alt-knappen. Och A är i helt annan vinkel än de övriga. Jag tror jag får lov att köpa en ny. Sen. Då lillen är större. Men tills dess ber jag er (och mig själv) stå ut med mina stavfel. Speciellt alla a:n som kanske saknas i texten, orsaken till detta är att jag måste hacka ungefär 100 gånger hårdare på A-tangenten än på de övriga för att skriva denna bokstav. Det försvåras ytterligare av att A är på vänster sida. Jag är högerhänt och stakare i fingrarn på högra handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar