Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

lördag 13 oktober 2012

Morgonmänniskan

Förr i världen f.b. (före barnet) så var jag en kvällsmänniska. Jag tyckte om att vara uppe sent och det fanns inte mycket som var bättre än att ligga och dra mig och sova länge på morgonen.

Numera är jag en ofrivillig morgonmänniska. Dag ljöd väckningen kring 6.15. För mig infinner sig natten helst innan klockan 22, men absolut inte senare än 23.

Snart, om inte läget ändras, så ska jag börja försöka göra mitt bästa av dessa tidiga morgontimmar. Och försöka njuta av dem. Men jag är inte där ännu.


3 kommentarer:

  1. Det är så roligt att följa din blogg för i och med att vi har rätt så jämngamla bebben så är det SÅÅÅ mycket som är lika... skriver Hon, som förr var uppe hur länge som helst, nu somnar jag före Liten..hahhaa!

    SvaraRadera
  2. HAr försökt kommentera tidigare ( och trodde jag gjort det, men tydligen kan jag inte kommentera som Wordpress-inloggad) Nåväl, det jag hade kommenterat var då du skrev om er kvällstidtabell:

    då ville jag bara säga att jag vill INTE va "skadeglad" men oj, så det lättar då man får höra att andra har det lika jobbigt. Hilda sov bra ionnan vi flyttade hit, men nu är det jobbigt med att somna på kvällarna och att sova hela natten. På rådgivningen sa de att det kan ha med åldern att göra så då är vi ju i samma båt. Hilda blir tio månader nästa vecka, visst är ni ungefär lika hos er?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är alltid roligt då man kan nicka igenkännande åt något. Och visst känns det lite lättare då man vet att det finns andra i samma situation. Ibland får man trösta sig med att de är ju inte så här små för evigt... Jo, lillemannen blir 10 månader imorgon.

      Radera