Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

måndag 29 oktober 2012

Känslig

Jag har blivit så mycket känsligare sen jag blev mor. Jag blir mera rörd och berörd av så mycket. Och då jag blir berörd, så berör det mej mera på ett känslomässigt plan. Okej, ibland blir jag också rörd utan att det riktigt tilltalar mitt innersta, som då jag gråter till Extreme home makeover. Men även något jag inte gråter över kan nu beröra mer på djupet. Sådant som tidigare var "ojoj, va hemsk" eller "tänka sej vad någon kan vara med om". Så KÄNNS nu mera. Det kan vara lite jobbigt.

Jag börajde läsa en bok idag. I boken fanns en speciellt stark händelse. Efter att ha läst det så hade jag svårt att vara hela eftermiddagen. Så nu måste jag läsa vidare genast tillfälle ges för att det förhoppningsvis ska ordna upp sej. Om det nu är möjligt...

I övrigt så har maken har återvänt till jobbet idag. Lillen och jag har fått vara på tu man hand under arbetsdagen. Det har gått bra, ja det har till och med varit roligt.

4 kommentarer:

  1. På tal om att vara känslig: Igår ringde en jappe från nån bokklubb och försökte bjuda ut en bestseller åt mig. Boken handlade om utsatta kvinnor ( eller hur det var, nåt om kvinnor som far illa iaf). Jag berättade åt honom att jag är vårdledig mamma mitt i en jäkla sömnkonkurs - han avbröt skrattande och konstaterade att det kanske inte är riktigt rätt bok för mig just nu. Tänk att till och med han förstod! Hah.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe. Inte illa! Han var antagligen förälder han också ;)

      Radera
  2. mamman i dragnäsbäck31 oktober 2012 kl. 18:36

    Helt samma här! Speciellt om det gäller barn eller djur. Trodde först det berodde på alla amnningshormoner, men det tycks hålla i sig ännu..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, speciellt barn. Eller något gripande i en föräldra-barn relation. Djur har jag länge vrait blödig för, jag är inte säker på om det blivit värre...

      Radera