Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

onsdag 19 december 2012

Veckan hittills

Inget ytterligare speciellt hittills denna vecka. Han verkar ha återhämtat sig från vaccineringen,  lite stegring igår och vi tog till panadol till natten efter vaccineringen.

För att berätta något kan jag nämna att lillemannen klarar av att ta loss duplo-legobitar från varandra, men att han ännu inte riktigt kommit till det stadiet då man bygger ihop dem.

Han har också blivit mera engagerad i ätandet, sitter med egen sked i handen och det har faktiskt hänt att han själv fått mat på den och sedan lagt den i munnen. Mamma hans gillar.

Så har han blivit mera gosig. Han kan lägga ner huvudet och vila det en liten stund mot något han gillar, t.ex sin mamma. Gissa om man smälter!

Vi var till posten idag. Han var så duktig och charmade personalen med sitt leende.

2 kommentarer:

  1. Det är just det där samma som Hilda gör- hin kramade ju mig hela tiden nu medan hon lägger huvet så sött mot nu kind.

    Annars är hon ju hur gosig som helst mot alla mjukisdjur- dem trycker hon alltid kinden mot. Just nu gör hon det helt överdrivet mycket och jag har tolkat det som att det är de Sabla hörntänderna som är på g??!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har jag inte tänkt på att det skulle kunna vara... Tänder har vi på gång, jag är inte riktigt säker på hur många som kommer nu, men det verkar vara flera åtminstone två i övre käken, eventuellt hörntänder också. Så det kan ju bero på det. Det blir intressant att se om ett par veckor om några tänder dykt upp.

      Radera