Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

lördag 1 december 2012

Månaden och sovandet

Nu har lillemannens månad påbörjats. Härligt. Vad snabbt november gick!

Lillajul idag. Glögg, småtomtarna kom och kastade in paket, julstjärna i fönstret, adventsljusstaken framplockad. Dessutom snöfall, inga stora flingor, men små och ihärdiga.

Jag har ju tidigare vid flera tillfällen beklagat mig över processen kring det lilla hjärtegrynets insomnande. Med risk för att jinxa hela grejen, så vill jag i rättvisans namn berätta att det de senaste dagarna har gått som en dans. Eller snarare som ett härligt utförsåk från vakenhetens topp ner till drömmarnas land. Det är nästan så att jag kan säga att det inte under lillemannens snart ettåriga liv har gått så perfekt som idag och igår.

Vi håller på att införa en dygnsrytm med bara en dagslur. Och hittills har det visat sig vara bra, så vi jobbar vidare på det.

2 kommentarer:

  1. Har märkt samma- lätt nattning om bara en dagssömn! Hur länge sover er pojke om han sover bara en gång i dan? Nyfiken ju! :D

    SvaraRadera
  2. De första dagarna sov han ungefär en timme. De senaste dagarna har det blivit ungefär 1,5h. Jag tror att att han vänjer sig ännu mer vid att sova den nya tiden så kommer han kanske att sova till och med två timmar.

    SvaraRadera