Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

måndag 10 december 2012

Igår ifjol

Igår, för exakt ett år sedan, alltså 9.12.2011, var det fredag. Jag och min man var på julfest. Jag hade varit lite tveksam till att fara, eftersom jag var så gravid och ganska trött. Även om det ännu var en vecka till mitt datum för beräknad förlossning, så hade jag börjat bli otålig och det hade börjat kännas som om jag skulle vara gravid för evigt. Trots tröttheten och trots att det kändes som om min kroppshydda tog upp halva rummet så var en riktigt rolig kväll.

Julmaten var magnifikt god, och tur var det, för det var enda gången ifjol jag åt ett ordentligt julbord. Men det visste jag inte då. Jag hade ingen aning om hur julen skulle bli. Jag visste inte om mitt barn skulle födas innan jul eller ens under det pågående året. Den dagen visste jag inte att jag under veckan som följde skulle vara med om det största som finns.

När vi kom hem så passade vi på att fotografera gravida mej, eftersom jag för en gångs skull hade på mej något som såg respektabelt ut. Det är den sista bilden vi tog av mej innan förlossningen. Men inte heller det visste vi då.

9.12.2011


2 kommentarer: