Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

lördag 15 december 2012

Sikte på julen

Med årets roligaste kalas bakom oss så tar vi sikte på julen. Skönt. All ved har jag också hunnit stapla. Nu vill jag tända tredje adventsljuset imorgon. Sen lyssna på lite julmusik, eller nynna på någon julsång för mej själv varje dag. Jag vill koppla av, se på teve kvällstid, dricka glögg, äta pepparkakor med blåmögelost. Njuta av snön med lillkillen. Leka med hjärtegrynet och hans nya leksaker. Köpa sista julklappen. Elda i spisen.

Vid närmare eftertanke är det två grejer kvar innan julen. Ettårskontrollen på måndag och att boka ettårsfoto. Men ettårsfotobokningen kan vänta till efter julen. Fotograferingen tänker jag mig i januari.

Kalaset i korthet:
Glädje över vår fina pojk. Fyra generationer i stugan. Prat och skratt. Kaffekokning, julstjärnsgräddning. Hembakt av mor och far. Glad uppspelt lilleman som trivs i centrum. Tårta med ett ljus. Fastrar och kusiner. Presenter, leksaker, paket. Bebislek. Stolta föräldrar, mor- och farföräldrar. Härligaste ettåringen.

En trött men lycklig ettårshjälte somnade bra idag. Snart är det hans mammas tur.

2 kommentarer:

  1. Tack för det härliga kalaset :) Oskar trivdes som fisken i vattnet...alla kände han...alla charmade han....mommo såå varm i hjärtat <3
    KRAMAR
    från
    mommo

    SvaraRadera