Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

torsdag 20 december 2012

Pulkan invigd

Efter att ha kollat väderutsikterna för de närmaste dagarna så insåg jag att det var idag pulkan skulle invigas om vi ville hinna denna vecka. Så även om det var lite i kallaste laget i förmiddags (ungefär -12) så bestämde jag mej för att här ska det dragas pulka idag.

Jag stoppade på den lille oändligt mycket kläder (kändes det som), vilket var ett projekt i sig, och satte därtill både lammskinn och sovsäck i pulkan. Sen spände jag fast honom här inne och lyfte ut hela följet, pojke i pulka. Sen började jag dra, och förklarade för den lille att detta var ju roligt.

Hans möjlighet att visa sin iver och glädje var lite begränsad eftersom hans förmåga att röra sig var nedsänkt tusenfalt p.g.a. kläderna. Men lite tyckte jag nog att han hoade där bakom nappen. Jag är säker på att han tyckte det var mycket roligt och lite äventyrligt.

Så gick vi till postlådan, och fortsatte ett varv runt grannskapet innan vi for in igen. Ja, det gäller ju att ta det försiktigt i början...



2 kommentarer:

  1. Hahhaa! Jaa,dedär kläderna...!! Tycker det nästan är skönt att man int behöver klä på för Såååå många ggr per dag....!!

    SvaraRadera