Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

fredag 7 december 2012

Otroligt flyt

Idag var barnets pappa och jag på tumis på shopping. Det var ovant, men roligt. Födelsedagspresenter och julklappar prickades av på listan, vi hade ett otroligt flyt. Dessutom avnjöt vi en god lunch på tumanhand. Vi hade inte ens bråttom.

Och jag kan knappt tro mina ögon, men när jag ser över de gåvor jag avtalat med julgubben om, så är det bara EN som fattas. Det måste vara rekord för mej. Annars är jag alltid den som funderar och funderar, hinner besluta mej flera gånger för vad jag ska ge åt någon, för att sedan ändra mej lika många gånger. Så, dagen innan julafton brukar jag ännu med lite med panik i magen, olycklig över att jag i min dumhet skjutit upp det, inhandla de riktigt sista grejerna.

Men inte i år, no sir! Den sist klappen ska jag klura lite på ännu och inhandla den i god tid innan jule aftonen. Tror jag. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar