Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

torsdag 13 december 2012

Telefonkatalogen

Vasaresan igår gick alldeles utmärkt. Det var verkligen roligt att komma iväg och besöka min vårdlediga väninna där innan hon börjar jobba. Bilresan var också mycket angenäm, jag fick sitta i framsätet och lillemannen hade sällskap av en bebis och en tvååring i baksätet. Hela barngänget somnade så lugnt under hemfärden.

Sen då jag kom hem så fick jag stapla lite ved. Det är så skönt med lite kroppsarbete mellan varven. Och mera får jag göra, för allt är inte staplat ännu.

Men min lilla laptop stötte på problem igår och vill inte fungera som jag vill att den ska funka. Problem med nätverksanslutningen, så det gick varken att blogga eller surfa igår. Ska kolla på det idag, förhoppningsvis är det något jag lyckas åtgärda.

Jag hade heelt missat att det är lucia idag. Jag har fokuset inställt på andra saker för tillfället. P.g.a. datorproblemet så läste jag telefonkatalogen och kollade gula sidorna idag! Det kändes som om jag var tillbaka på 1990-talet, f.G. Före Google. Eller egentligen f.A. Före Altavista, eller rättare sagt f.I.h. Före Internet hemma... Nu ska jag skriva julkort.


3 kommentarer:

  1. Det var riktigt roligt att ni kom :) Jaa, och tänk att man förr i tiden hamnade att fara till bibban och slå upp något... eller hur det nu var man gjorde f.i.h... .

    SvaraRadera
  2. hälsar V och W alltså...

    SvaraRadera