Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

lördag 22 december 2012

Ljusare tider

Igår var alltså årets kortaste dag. Den tillbringade jag hos lillkillens mommo. Sen hade jag glädjen att fara ut och dinera på kvällen med ett härligt gäng. Jag var lite nervös för att vara borta, för förra gången blev jag hemkallad till otröstligt gråtande liten grabb. Det är ju inte den avslut på kvällen man helst önskar...

Men igår gick det bra! God mat, gott sällskap.

Julen närmar sig med stormsteg. Det är ju kul. Vi har tagit in granen. Men den står bara så grön och grann i stugan ännu. För vi upptäckte nyss att ljusen inte lyser. Därav opyntad gran ännu. Ingen panik. Jag förbereder mig i vilket fall som helst för att inte ha granen inne så värst länge. Den doftar gott i alla fall,

Jag försöker ta allt som det kommer. Ibland är det lättare sagt än gjort. Men man gör så gott man kan.

Nu ska jag tjuvsmaka lite sötsaker vi har i skåpet.

2 kommentarer:

  1. Tack själv för sällskapet! Alltid lika roligt att träffas! :)

    SvaraRadera