Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

måndag 7 januari 2013

Vardag igen

Just nu välkomnar jag de många veckorna vardag som är framför oss. Ska bli riktigt nyttigt för mej och den lille att återgå till, och skapa rutiner.
 
Jag har ju inget nyårslöfte, för att det för mej är dömt att misslyckas om jag en dag lovar något som ska gälla för ett helt år. Jag behöver rum att jämka vartefter... Nu är det emellertid dags för en jämkning.

Så, idag var sista dagen som jag åt sötsaker inne i veckan för en tid. Det är alldeles nödvändigt för mej med en avsockring, och jag kan inte fortsätta med höstens trend, att köpa en stor godispåse varje fredag. En annan nödvändighet är att dra ner lite på kaffet. Det vill jag egentligen inte men jag lyssnar på kroppen. En och en halv kopp per dag max, nu månaden ut. Och så motion, två ggr i veckan + promenader, med start då jag blivit kvitt min förkylning gör listan komplett.

Jag ber om ursäkt för att jag tråkar ut er, och mej själv med att skriva om sådant som så många bloggar är fulla av. Men jag klarar bättre av att hålla min riktning om jag har skrivit ner den. Jag lovar att det inte blir någon vana.

Vår stora laptops hårdskiva tycks ha kraschat. Det är inte så kul. Men som tur är har jag räddat de viktigaste fotona (alla av lillegossen). Det är tredje gången detta händer oss på en, tja, tio-års tid...


2 kommentarer:

  1. Gillar att du tar paus(slutar) med socker, det gör jag också...ogillar att datorn kraschat, visst får du skriva om dej själv, du vet bäst hur du har det :)Y har det som är inne just nu magafari/kräksjuka...inte själv märkt av något än...
    kram fr.mamma/mommo

    SvaraRadera
  2. Ajdå! inte trevligt med kräksjuka. Jag tror vi håller oss borta ett tag då... Vill inte få det igen och jag är så nöjd att inte lillemannen drabbades i den svängen.

    SvaraRadera