Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

onsdag 2 januari 2013

Klok liten del II

Det är rentav makalöst hur klok och intelligent min lille gosse är. Jag riktigt häpnar över hans minne och slutledningsförmåga.

Har jag skrivit att han själv insåg sambandet och pekade på stjärnan i fönstret då jag sjöng blinka lilla stjärna för en tid sen? Inte? Nå, nu har jag det.

Idag då han lekte på golvet i godan ro började han plötsligt se lite lessen ut och höll upp handen. Jag ingrep, och frågade om han har pipi handen. Så kollade jag in den, och blåste lite, varpå gossen sken upp igen.

"Det var säkert ett barr", sa  jag. Sådär mest för mej själv.
Då inträffade det beundransvärda. Lillegubben såg på mej med allvarliga ögon, sedan på julgranen.
"Ba", sa han. Och pekade på julgranen.

"Ja, ett barr från julgranen" sa jag.

"Ba", sa gossen igen och pekade på granen.

4 kommentarer:

  1. Ordförrådet fylls på hela tiden...ha är så klok å gollo. När du sjunger sä får han nya ord hela tiden....så knepig pojk! väntar främand från er idag :) Yngve har menyn klar :)
    kramar från mommo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser fram emot det. Vi tar det en annan dag!

      Radera
  2. Härligt!!

    Jag har också märkt att H förstår så många ord så man nästan faller av stolen ibland. Fick nästan dåligt samvete då jag tänkte pm hon får för lite input, om hon sku fatta mycket mer än vad man förväntar sig..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det roligt då man får imponeras av deras utveckling. Kom på mej själv härom dagen att riktigt fundera vilken sång som skulle innehålla lite matlagningsord eftersom köket är en sån favoritplats.

      Radera