Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

onsdag 9 januari 2013

Som svärmor

- Jag är en hemmakatt! sa min kära svärmor en gång. På den punkten är vi lika. Åtminstone idag. Oj så jag har njutit och haft humöret på topp.

Innan vi steg upp, så vaknade jag och sonen så sent som kl 8.30 och låg och myste en stund i sängen. Utvlilade? Tjaa, njää.. men det hör inte hit till min solskenshistoria. På tal om solsken så hittade några strålar in genom fönstret idag. Som en påminnelse om att nu blir det ljusare. Behöver jag skriva att det var härligt?

Nå efter frukosten lorvade vi på hemma (minns faktist inte vad vi gjorde, åtminstone lekte vi lite), sen åt vi lunch och lillkillen fick ta sin middagslur. Rekord, dryga 2,5 h. Så jag hann både vila OCH göra nytta OCH städa undan efter mej, därtill dricka kaffe läsandes tidningen. I den ordningen. 8 portioner kycklingmums för barn väntar nu i frysen.

Då den lille vaknade var han på solskenshumör. Då vi åt mellanmålet gick det utan kamp, och vi var båda glada och nöjda. Speciellt på slutet då lillemannen avslutade måltiden genom att sitta ensam vid bordet och äta grynost medan jag också fick städat undan mellanmålsstöket

Sen var jag gåendes till butiken, ensam! Och å så skönt det är att bara handla så mycket som ryms i en ryggsäck och i en lätt kasse i handen...

Kan jag ha blivit så insnöad i hemmet så att humöret korrelerar med hur städat köket är?
Jag städade och fejade nämligen i köket igår, så idag då jag steg upp var det fortfarande i vackert skick, och så har det hållits hel dagen! (med undantag för normala städighetssvackor, speciellt efter ung pojkes matintag)
Skrämmande tanke! Men å andra sidan praktiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar