Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

fredag 18 januari 2013

Tummen upp

Tummen upp för de små sakerna som gör vardagen lättare, detta är saker att vara tacksam för:
  • Lillemannen vaknar efter kl 7 på morgonen
  • Vi har en morgonrutin som passar oss: blöjbyte, påklädning, gröt.
  • Jag kan göra något litet och nyttigt med min lilla hjälpreda (ex. sortera klädskåpet)
  • Om jag och den lille far någonstanns på dagen är jag alltid nöjd över att vi kom oss iväg då vi kommer hem
  • Jag och lillevännen äter lunch och mellanmål samtidigt
  • Lillegullet somnar bra till sin dagliga tupplur
  • Lillhjärtat sover bra, åtminstone en timme (oftast mer) på dagen.
  • Då gullegrynet sover på dagen kan jag ägna mig åt mej själv eller åt vård av hemmet
  • Lillemannen vet att jag är en trygghet år honom, och han visar att han vet det
  • Vi förstår varandra, lillegrynet och jag
  • Min man kommer hem vid samma tid varje dag
  • Gullebarnet ääälskar att vara med pappa då han kommer hem
  • Vi har inarbetade nattningsrutiner och den älskade lille sonen har sovit berömligt under flera nätter i rad nu

Jihoo! Glad fredag!

4 kommentarer:

  1. Kärt barn har många namn :)
    kram från mommo

    SvaraRadera
  2. Härligt! Tycker också det är så roligt nu då vi förstår varandra så mycket bättre!

    Kommer ihåg vi hade sömnlösa nätter samtidigt, för oss var det nog kindtänderna som ställde till det. Nu då de alla tittat fram är nätterna bra igen :) ( jo jag vet, TILLS nästa grej... Men ska nu njuta då länge de bra nätterna varar!!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det ska man göra. Tycker att ni kommit långt redan som fått kindtänder!

      Radera