Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

söndag 26 augusti 2012

Nymodigheter

På tal om inget så vill jag tipsa alla om E-boken.

Jag veet! Alla ni som tänker att "jag tycker minsann att en bok ska vara en fysisk bok". För det tyckte jag också. Men jag rekommenderar er ändå att pröva på. Inget hindrar en att köpa boken om man tycker den är bra.

Då lillkillen just hade fötts, och jag inte gjorde annat än låg och ammade honom, så gjorde e-boken mitt liv myycket drägligare.
Jag avnjöt både ljudböcker och digitala böcker (heter det så? jag menar iallafall sådana med text som man läser från en skärm), som är riktigt drägliga att läsa tack vare ett speciellt läs-program, Adobe digital editions.

Så där låg jag och ammade och lyssnade t.ex på Patrik Sjöbergs biografi, Mankells Minnet av en smutsig ängel. Läste gjorde jag t.ex Guillous Brobyggarna. Allt utan att det kostade mej en cent, utan att jag behövde lämna huset OCH helt lagligt, för dessa kan man låna via biblioteket, åtminstone om man är österbottning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar