Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

fredag 30 november 2012

Vart är vi på väg?

Idag ska jag mysa i tv-soffan. På spåret är tillbaka! Sen kommer också Tack för musiken, med Niklas Strömstedt. Ack Niklas, Niklas... Jag kommer att tänka på (jisses! det är säkert åtta år sen) då jag och en god vän kom på att vi båda diggat Niklas Strömstedt i unga år. Detta resulterade naturligtvis i en lidelsefull smörsångsfylld kväll. Dans var också inblandad.

Nå, jag har även varit till stormarketen ikväll. Och det märks att julen är i antågande med inledd glöggsäsong. Den vanliga skalade mandeln och mandelflarnen var slut. Som tur var hittade jag en påse med mandelflarn, även om den var flarnad av skalad mandel.

Men jag inleder glöggsäsongen imorgon, då plockar jag även fram lite julpynt. Jee, lillajul! Ja, jag skulle gärna ha letat fram julstjärnan redan idag. Men det är inte den enklaste. Jag vet inte riktigt var den är, den är lite borta efter flytten ännu.

Lillkillen hälsar åt sin bästatste moster som har födelsedag idag.


2 kommentarer:

  1. ååå, mostern är lite sen i vändningarna och kommer först nu in på scenen och tackar <3 Tacktack :)

    SvaraRadera