Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

onsdag 14 november 2012

Ao, aj

Aj min rygg! Kände att det inte kändes riktigt bra i den igår kväll och nu har det bara blivit värre sedan jag steg upp i morse. Besvärligt med sjuk rygg och 11-kilos guldklimp som ska lyftas och bäras.

Det är lite irriterande att jag inte kan förmå mig att jumppa sådär i förebyggande syfte, för att hållas i skick och må bra. Nej. Jag väntar tills jag får sjukt i ryggen. Då börjar jag göra små övningar för att det ska bli bättre.

Det är länge sedan jag gjort någon ordentlig, svettig jumppa nu... Jag har hört att det lär var bra på många sätt. Kanske jag borde pröva på igen. Sen. Då ryggen blir bättre. Kanske.

2 kommentarer:

  1. Aotsch! Hoppas det går över fort! Det är ju sådär vi är funtade, jag börjar också fundera på jumppa/massage just då krämpan redan är där..som tur är så har jag haft kroppen i skick hela tiden nu med barnet *knock knock*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, håller tummarna. Det "brukar" gå över på ett par dagar. Men man har ju inte riktigt samma möjlighet att vila sig med en livlig bebbe i huset...

      Radera