Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

lördag 16 mars 2013

Utmaningen

Blev utmanad av Heijdi

1. En grej som du drömmer om att kunna göra ännu under ditt liv?
EN grej alltså, hmm en roadtrip genom USA skulle vara najs,

2. Ditt favoritrecept i matväg?
Jag vet inte om det är ett favoritrecept, men pasta med kokosmjölk-räksås gillar jag om jag avviker från den traditionella köttfärssåsen eller makaronilådan.

Tillreds på följande vis:
Stek lök och fräs broccoli. Krydda med salt och peppar.
Häll över en burk kokosmjölk och låt koka.
Blanda i räkor.
Lite citron eller vitlök kan tillsättas efter behag.

Ja, och spaghetti kokas som vanligt.
Tadaa!

Så serverar man som man brukar servera spaghetti med sås.

 
3. Tre saker du är bra på?
Att organisera/planera. Att vara positiv. Att lösa spindelharpan.

4. Vad gör du om du får en helkväll (eller ett helt veckoslut) ensam hemma?
Jag ligger i soffan, läser, kopplar av. Om det är en hel helg så går jag gärna ut och äta och dricka lite med goda vänner (och saknar ihjäl mej efter lillgossen.)

5. Vilka websidor följer du dagligen?
De som är till höger här på min sida, om bloggarna hr uppdaterats, mejlen och facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar