Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

söndag 24 mars 2013

Buzz kampanjen Valios Onni

Via Buzzador kan man få delta i olika kampanjer och testa produkter mot att man skriver om det på sin blogg, eller genom att man låter sina vänner och bekanta pröva den. Om du tycker detta låter intressant och inte redan registrerat dej så kan du göra det här.

Nu har vi då testat Valios Onni grötar och vällingar en tid. De är ätklara direkt från förpackningen, men kan såklart värmas. Grötarna och vällingarna finns i olika smaker och är baserade på färsk mjölk. I sortimentet ingår laktosfria och glutenfria varianter.

Summa summarum. Lillkillen gillade. Det enda han inte ville äta var då jag som mellanmål försökte ge ouppvärmd, dvs. rumstempererad gröt. Men efter att jag haft den en halv minut i mikron så gillade han den. Jag kan inte säga om han gillade en smak bättre än någon annan. Allt gick ner, och jag tror han uppskattade variationen jämfört med den vanliga morgongröten på havregryn och banan.

Han gillade även vällingen ur pipmugg, som måltidsdryck och till mellanmålet. Det var första gången han blivit bjuden på välling (har hoppat över nappflaskan). Så det var kul att veta, och bra med tanke på sommaren ar kanske.

Min egen uppfattning av Onni är också positiv. Förpackningen gröt kunde kanske vara lite större för matfriska ettåringar. Sen är de ju ganska dyra, de går väl på nånting just över en euro. Ja, lite väl kostsamt för en portion gröt, speciellt då man har hemvårdsstödet som inkomst. Men någon gång kan jag nog tänka mej, då man behöver göra det enkelt för sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar