Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

torsdag 25 april 2013

En förmiddag i april

Denna vackra men blåsiga aprildag påbörjade vi vår nuvarande vana trogen strax efter kl 6 imorse. Väckningen gick till enligt samma mönster som senaste dagar, alltså med en liten grabb som stiger upp i sängen, letar ivrigt efter nappar på hyllan ovanför sängen, faller ner med en duns i sängen, lägger ner huvudet, sätter sig upp igen, konstaterar med sin söta röst att pappa o mamma är där, klättra på sina föräldrar, pratar ivrigt om något spännande, ofta om kanterna på sängen, uppmanar en trött mor eller far att läsa.... Och så vidare, tills föräldrarna samlar ihop sina trötta hjärnor och väcker sina tyngda kroppar ur dvalan och stiger upp.

Så for vi ut på bakgården imorse, katterna, gossen o jag, det var kul för oss alla. Speciellt roligt tyckte jag det var att jag fick gjort något. Jag sandpapprade det som ska bli en skylt, klippte ner en buske och möblerade om på terassen. Gossen tyckte det var speciellt roligt att gräva med en krok på marken, eller banga den i terassen.

Katterna relaxade mest. Frassen tyckte att buskklippningen var spännande, han rusade som en tok av och an då jag höll på med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar