Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

tisdag 16 april 2013

Äntligen klart!

Hissgardinet, det 185 cm långa som inte fanns att hittas i någon butik, hänger numera i köksfönstret.  Jag sydde det av två vanliga gardiner och det blev färdigt idag.  Gardinerna köpte jag i höstas och min avsikt var redan då att försöka få till stånd ett knythissgardin. Men det blev inte av då, motivationen var knapp och det tycktes om att tiden inte räckte till.

Nu infann sig motivationen här på vårkanten, så jag har sytt lite nu som då. Vissa dagar har jag bara nålat lite.  Det har varit jättebra att inte stressa med det, utan det fick ta sin tid "och sakta föddes hissgardinet fram". Och tänka sig att det blev så bra som jag önskade, wihoo!

1 kommentar:

  1. OJ VA SNYGGT!SKICKLIGA,KREATIVA DU :)UNDRAR NÄR DU HAR HUNNIT...DU HAR HUNNIT,VERKLIGEN FINT!!!
    "MOMMA"

    SvaraRadera