Cissi. Jakobstad. Positiv. Glad. Envis. Lojal. Lat. Ivrig. Betraktande. Reflekterande.

måndag 15 juli 2013

Blå, blå är bärleken


Jag är varken någon ivrig eller garvad bärplockare, men jag lyckades ganska bra med det igår. I ett nafs plockade jag närmare en och en halv liter blåbär här på vår egen gård. Lyx!

En del av bären väntar redan i frysen, och en annan del är i magen på lillegubben, mej, min man, killens faffa och fammo, faster och kusin. Den delen var en blåbärspaj som numera är uppäten.

Eventuellt blir det en paj till senare i veckan... Om plockningen och bakningen blir av.

Det är en ovanligt blåbärsrik sommar i år, kan jag påstå, som om jag skulle veta något om saken... Men åtminstone kan jag konstatera att för att vara jag, så har jag plockat en ovanligt riklig mängd av skogens blåa godis, redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar